2009/07/01

Detta är dagen D

Vad ska jag tro? På SMHI står det att det ska vara sol och sommar hela veckan men på min mobil står det att det ska regna i stort sätt hela veckan. Det bästa är väl ändå att slänga ut en blick mot skyn, blått och inga moln, okej då kan jag köra med caben nere i eftermiddag.

På tal om att köra. Hela förmiddagen har jag pratat högt för mig med positiva ord och peppat mig. Jag är så jäkla nervöd för att kära bil. Det är själva ansvaret som är skrämmande. Döden är skrämmande. Kan det vara det som är roten till alla fobier jag har? Rädslan för att dö? Om det är det som ligger bakom allt blir jag glad. Eller glad och glad, jag menar att jag under två års tid har gått och funderat på vad roten till alla mina rädslor är. Överlag är jag ingen ytlig person och tänker heller inte speciellt ytligt, jag vill gå in på djupet, till kärnan och det är på studs.

Den enda som kan hjälpa mig är jag själv tillsammans med positiva energier runt omkring mig. Jag vill bara komma till kärnan så att jag kan börja att bearbeta det som ska bearbetas. Att sopa sanningen under mattan fungerar inte, det har jag redan först. Det enda är att acceptera, okej nu ser mitt liv ut som det gör, vad ska jag göra för att förändra det till det positiva? Varje dag är en nystart.

Mål idag: Att köra till moster och tillbaka.
Ps: Det behöver inte gå till på ett perfekt sätt,
huvudsaken är att jag gör det överhuvudtaget...

1 kommentar:

Evelina sa...

Kämpa på jag litar på att det kommer gå bra!
Att plocka pinnar gör man för att flytta upp sig en klass = du blir bättre och det blir klurigare banor att springa. Man ska plocka tre pinnar för att flytta sig en klass upp. Kraaam