2009/07/01

Present

God morgon!

Som vanligt startar jag dagen med en skål yoghurt och müsli. Frukost är den bästa måltiden av dagen tycker jag. Jag förstår inte de som inte inte äter frukost. Så fort jag vaknar måste jag äta, annars börjar jag att må illa och känna mig yr i huvudet. Det går att vänja kroppen, så du som säger att du inte kan äta direkt på morgonen pratar bara strunt.

I morse klockan 07.00 fick jag ett sms av mamma där hon skrev att hon hade köpt en present till mig igår som hon glömde bort att ge mig. Jag kommer att förhoppningsvis få presenten i eftermiddag.

Jag har inga syskon att dela med mig till. En del påstår att jag är bortskämd, de vet inte vad de pratar om. Att vara bortskämd menas med att jag FÖRVÄNTAR mig att få saker. Det stämmer inte in på mig. Jag FÖRVÄNTAR mig ingenting och KRÄVER inga materiella ting, jag har bara haft turen att få mycket saker och aldrig behövt gå tomhänt. Mina föräldrar har både haft med och motgångar rent ekonomiskt, som alla andra föräldrar, men ändå har jag aldrig fattats någonting. Jag blir glad för själva ordet present, inte vad presenten är för någonting. Det som jag tycker är viktigt är att förstå tingets värde och då menar jag inte pengamässigt utan att visa respekt och ödmjukhet. Att aldrig ta någonting för givet! Det har jag fått lära mig. Både kronans värde och tingets värde, därför anser jag att jag inte är bortskämd.

Inga kommentarer: